struisvogels

14 januari 2014 - Graaff-Reinet, Zuid-Afrika

Vandaag een luie dag, want we doen zoveel indrukken op. Lekker luieren, zwemmen met uitzicht op de bergen. Het is lekker weer, zonnig maar niet te heet. 's Middags gaan we naar de Cango grotten. We hebben vaker grotten bezocht, maar deze zijn echt mooi! Leuke rondleiding van een uur. Om 7 uur eten we bij ons overnachtingsadres de Denne  , we eten struisvogel. Lekker.

De volgende dag krijgen we een rondleiding op de struisvogelfarm. Dat is echt geweldig, een van de werknemersgaat ons eerst uitgebreid vertellen hoe de struisvogelhouderij hier in de regio begonnen is. Daarna rijden we naar een broedpaar en die mogen we voeren, komisch! Dan kijken we bij de broedmachine en mogen een net uitgekomen struisvogeltje vasthouden. De eieren worden 42 dagen bebroed en komen dan in een paar dagen uit. De jonge kuikens worden eerst een paar dagen onderin de broedmachine in een la gestopt om warm teblijven en te drogen. Ze kunnen 6 dagen zonder water en voer. Dan moeten we echt op weg naar Graaff Reinet. Wat een tocht! 300 km, waarvan zeker de helft alleen maar vlakte, vlakte ennog eens vlakte. Als we aankomen bij het National park bekijken we ons tenthuisje. Hartstikke leuk, er is een gezamenlijke open keuken, waar de grijze aapjes rondlopen.. Na het eten rijden we een rondje van een uurtje door het park en zien een vos, een kudu en jonge struisvogels.