cape point

25 januari 2014 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Vandaag een rit naar Cape Point. Omdat we al op het schiereiland onder Kaapstad zitten is de afstand niet zo heel ver. Toch zijn we van half 10 tot half 7 op pad. De eerste stop in Boulders Beach waar een pinguinkolonie zit. Heel toeristisch, maar er zit inderdaad een groep van 200 pinguins, ze zonnen, zwemmen, maken nesten en broeden volop. Dan naar het Nationaal park Cape point. Ook hier zijn veel andere toeristen. We gaan met een karretje omhoog en lopen dan naar de oude en de nieuwe vuurtoren. Wat een plek! Kop koffie en dan wandelen we langs een afgrond naar Cape Point. Het is een goed pad en niet eng, weer prachtige vergezichten. Het weer is prima, een graad of 24 en een lekker windje. Dan kijken we nog bij Elephantsbosbaai, daar is ook nog weer een wandeling, maar voor vandaag hebben we eerst genoeg gewandeld. We rijden het park uit en rijden langs de westkant van het schiereiland naar boven. In Kommetje lopen we een ommetje en lunchen daar. Eindelijk goed gebakken friet en niet van die slappe witte patatten. ( je krijgt hier bij een sandwich altijd patat) Via Chapmans Peak, een hele bochtige weg langs de kust, spectaculair! naar Houtbaai. Hier nemen we een kijkje in de haven, daar zwemt zowaar een zeehond. Als we 's avonds terug zijn hebben we eigenlijk weinig trek en halen een pizza. Omdat het zo warm is bij de afhaalpizzeria eten we hem buiten op een bankje op, dat kan hier dus niet want er wordt 4 keer om eten of geld gebedeld.

1. Koos:
    26 januari 2014
    Ach je kunt toch wel een klein stukje pizza missen? Bij jullie lekker warm, hier vroor het vanochtend 6 graden. Mooie plaatsnamen daar. Veel plezier nog de komende tijd, groetjes Koos