thuis

30 januari 2014 - Kaapstad, Zuid-Afrika

De laatste dag in Z.A. hebben we Robbeneiland bezocht. Heenvaart met een catamaran. Het eiland is nog steeds bewoond door ongeveer 150 mensen. Het is goedkoop wonen. Er was tot voor kort ook een school, nu gaan de 8 leerlingen dagelijks naar Kaapstad. Op het eiland krijg je eerst een rondleiding met een bus, de gids vertelt over de geschiedenis van het eiland. Dan een rondleiding door een ex-gedetineerde in de gevangenis. Interessant! Terug in Kaapstad lopen we naar en door de Company Gardens, hier krioelt het van de eekhoorntjes die heel tam zijn. Bij het Waterfront , waar alle terrasjes te vinden zijn, eten we een laatste maaltijd; bobotie!

Dan naar het vliegveld, waar we moeten wachten tot het vliegtuig om half 1 vertrekt.

De vlucht verloopt voorspoedig en we slapen zelfs een beetje. We worden opgehaald door de kinderen en thuis wacht een lekkere zelfgebakken cake op ons. Wat een fijne ontvangst.

Het avontuur is afgelopen, maar in Z.A. komen we zeker nog een keer terug!