thuis

30 januari 2014 - Kaapstad, Zuid-Afrika

De laatste dag in Z.A. hebben we Robbeneiland bezocht. Heenvaart met een catamaran. Het eiland is nog steeds bewoond door ongeveer 150 mensen. Het is goedkoop wonen. Er was tot voor kort ook een school, nu gaan de 8 leerlingen dagelijks naar Kaapstad. Op het eiland krijg je eerst een rondleiding met een bus, de gids vertelt over de geschiedenis van het eiland. Dan een rondleiding door een ex-gedetineerde in de gevangenis. Interessant! Terug in Kaapstad lopen we naar en door de Company Gardens, hier krioelt het van de eekhoorntjes die heel tam zijn. Bij het Waterfront , waar alle terrasjes te vinden zijn, eten we een laatste maaltijd; bobotie!

Dan naar het vliegveld, waar we moeten wachten tot het vliegtuig om half 1 vertrekt.

De vlucht verloopt voorspoedig en we slapen zelfs een beetje. We worden opgehaald door de kinderen en thuis wacht een lekkere zelfgebakken cake op ons. Wat een fijne ontvangst.

Het avontuur is afgelopen, maar in Z.A. komen we zeker nog een keer terug!

1. Ria Klunder:
    30 januari 2014
    Welkom thuis,

Dat zal nog wel wennen zijn. Het is flink koud hier.
    Wij hebben genoten van jullie reisverhalen en we zijn benieuwd naar de foto's.
    Karin, Ik bel binnenkort als je wat uitgerust bent.
    Groeten van Ria en Menno
  2. Johanna/huub:
    30 januari 2014
    welkom thuis de temperatuur is wel even anders vooral in het noorden lekker op het kleine bankje bij de radiator succes.
  3. Rob en Helga:
    1 februari 2014
    Van de zomer plotseling terug in de winter! Ligt er nog wat sneeuw bij jullie?
    Bedankt voor de verslagjes en we zien jullie foto's graag een keer tegemoet! Nu de napret nog, is ook leuk.
    Groeten! Helga en Rob