kirstenbosch botanische tuin

26 januari 2014 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Vandaag maar eens rustig aan gestart. Om 11 uur pas op pad naar de botanische tuinen van Kirstenbosch, dit gebied ligt tgen de achterkant van de tafelberg aan. Bij aankomst blijken er heel veel auto's langs de weg geparkeerd, er is een markt met allerlei hapjes en zelfgemaakte spullen. Heel gezellig en heel groot. We laten de auto lekker aan de kant staan onder een boom en lopen de botanische tuin in. Dit blijkt een heel groot gebeuren te zijn. We lopen er de hele middag rond en gaan van bankje naar terrasje en van terrasje naar bankje, het is namelijk best warm zo'n 28 graden. De parelhoenders, die we overal in Afrika zijn tegengekomen, eten hier gewoon uit je hand. We zien ook veel kolibri's, maar die laten zich nietmakkelijk fotograferen. Het is echt een schitterend park, heel groot, mooie planten en veel bras waar iedereen een plekje kan zoeken om te picknicken en dat wordt massaal gedaan. Toch is het heel rustig in het park, men hangt gemoedelijk in de schaduw en het park is zo groot dat je de mensen haast niet terug vindt. Rond 4 uur ontstaan er enorme rijen, er is om half 7 een openluchtconcert. Men komt met hele families en kleden, kussens, picknickmanden aanzetten. Een deel van het park, waar het podium is, is afgesloten voor de gewone bezoekers. Het concertterrein blijft maar vollopen. Wij ver, atenhet park om half 6 en zijn net op tijd, want 3 auto's verder staat een parkeerwacht bonnen uit te schrijven. Waar wij stonden mocht je dus blijkbaar niet parkeren, dat was echt op het nippertje! Bij een supermarkt kopen we wat salade en brood en eten dat ergens in de natuur op en rijden dan naar huis. Morgen gaan we proberen kaarten  oor Robbeneiland te bemachtigen, die zijn voor de hele week uitverkocht maar misschien is er aan de kassa nog wat over.