wow!

11 januari 2014 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

Na een lekker ontbijt in de tuin in Montagu bezoeken we de plaatselijke markt. Montagu is een klein plaatsje te vergelijken met Eenrum, alleen wel met een extra township waar veel mensen wonen. Alle gastenverblijven hebben 'zwartjes' in dienst voor het bedienen, afruimen, schoonmaken, tuinieren. Zelf maken de gastheren alleen het ontbijt klaar. Het leven is hier echt relaxed en het loon voor de zwarte werknemers vast erg laag, want overal werken er minstens 3.We wandelen de Lovers walk en willen verder naar een bron, maar de rivier staat nog te hoog en we moeten helaas terug. We bezoeken de fruitdrogerij, hier is een grote shop met allerlei gedroogd fruit. Een rondleing op het bedrijf doenze niet meer. Jammer. De route van vandaag is echt 'stunning' . Wow bij elke bocht in de weg slaken we weer uitroepen van verbazing. Prachtige bergen en bijna geen bewoning. We volgen route 62 voor 240 km en zijn maximaal 100 auto's tegen gekomen. De weg is prima, je mag 100 rijden. Halverwege rijden we de Sewenweekspoort in, een dal via een gravelweg. We worden steeds meer ingesloten door de bergen. Daar word je stil van. Na 8 km keren we om, we weten niet waar deze weg heengaat in ieder geval niet naar Oudtshoorn, maar het was de moeite waard om even een kijkje te nemen. Bij ons adres de Denne  kijken we weer onze ogen uit. Een oude farm verbouwd als gastenverblijf, het lijkt van binnen wel een oud kasteeltje. Ons uitzicht vanaf het terras is subliem. Het lijkt wel of de adressen steeds luxer worden.

Dit is ook een struisvogelfarm, er lopen er honderden.

1. Ria Klunder:
    14 januari 2014
    Leuk om jullie reis te volgen. Ik ben heel benieuwd naar de foto's.
    Nog veel reisplezier!
  2. Johanna/huub:
    14 januari 2014
    hoi karin -tjaar de reisverslagen vinden we leuk zo we gaan nu op de kaart opzoeken naar de omschreven plaatsen die jullie bezocht hebben nog veel plezier.

grt johanna -huub