rotstekeningen

6 januari 2014 - Clanwilliam, Zuid-Afrika

Vandaag naar een wandelroute waar enkele rotstekeningen van 6000 jaar oud te zien zijn. We klimmen over heel wat stenen en zien inderdaad heel veel afbeeldingen van mensen en dieren. Het heeft hier vannacht ook goed geregend en daardoor is het vandaag lekker opgefrist, het was hier de afgelopen dagen 40 graden. We bezoeken de rooibos factory, alle rooibosthee komt uit deze streek. Het is geen theeplant, maar er zitten eerder een soort naalden aan de struik. Verder valt deze plaats wat tegen, het is hier en daar verlopen met eens vrij grote township, er is hier natuurlijk wel werk. Overal zie je ' overbodige ' arbeid: iemand die de deur voor je opendoet bij de bank, iemand bij de ingang van een park voor je toegangsbewijs en nog een extra iemand om op het knopje van de slagboom te drukken.  Alle adressen waar we tot nu toe geslapen hebben , hebben minstens 3 ' zwartjes' in dienst. Morgen gaan we 50 km. over een gravelroad de bergen in naar ons volgende adres, een huisje in de bergen. Daar is waarschijnlijk geen internet, er is trouwens ook genen winkel, dus we moeten morgen wel het een en ander inslaan.  Gelukkig is hier een hele grote, uitgebreide Spar.

1. Ebel& Irma:
    6 januari 2014
    Net terug uit Fuerteventura lezen we jullie leuke verhalen.
    Jaloers!!! Geweldig zal het zijn, heel veel plezier nog en we kijken uit naar het volgende bericht.