overstroming

8 januari 2014 - Ceres, Zuid-Afrika

Gisteren vertrokken uit Clanwilliam, na 25 km moesten we een gravelroad in. Nou dat hebben we geweten! Ik heb ons reisverslag Slow travel genoemd en die naam komt nu tot zijn recht. We moetsen deze weg 75 km volgen en konden niet harder dan 25 km per uur. Na 20 km gestopt om een wandeling naar een waterval te maken. Een beste klim, maar wel de moeite waard. Net terug bij de auto begon het behoorlijk te regenen. De weg was slecht en nu ook nog slecht zicht. Na weer 30 km gestopt om een kop koffie te drinken, waren we wel aan toe. Na 1 km kwamen we bij een riviertje , daar konden we niet verder, want het water golfde erover. Ik ben er lopend ingegaan, maar het stroomde zo hard dat ik niet ver durfde, later bleek het wel 50 cm. diep te zijn. Een 4x4 kwam eraan en kon er ook niet door.Terug naar ons koffieadres, een verlopen camping/backpackaccomodatie, de eigenares ging polshoogte nemen. Nog 2 uur wachten, dan zou het water gedaald zijn. Na 2 uur ging de eigenaar mee naar de rivier en gaf ons wat aanwijzingen, want het water was wel gezakt maar stroomde nog steeds over de weg. Uiteindelijk kwamen we om 20.15 uur, net voor do ker bij ons adres aan. Ze hadden ons diner in ons huisje in de oven warm gehouden. Super!