klimmen

9 januari 2014 - Ceres, Zuid-Afrika

Onze eerste dag in de cederberg mountains doen we rustig aan. We verkennen het resort waar we verblijven. Er is een restaurant enverder staan er 3 huisjes aan de overkant van het pad, wij hebben het middelste huisje. Op 1, 4 km afstand staannog 3huisjes hoger tegen de berg aan. En weer een andere kant op zijn 3 campingplaatsen met prive sanitair.  Dan zijn er achter de olijfboomgaard nog 2 huisjes met daar in de buurt ook heel oude rotstekeningen.  Al met al lopen we zeker 10 km om alles te zien! , s Avonds wordt om diner aan huis bezorgd.

De tweededag gaan we klimmen, maar daarvoor moeten we eerst weer 28 km terugrijden over die akelige hobbelweg. We moeten met de auto een zijpad in en komen bijna vast te zitten in het losse zand, gelukkig krijgt Tjaart de auto nog net los. We laten hem ter plekke staanenlopen de resterende 3 km naar het beginpunt vande klim. Het gaat steil omhoog, maar het is een prachtige tocht. Bovendien zien we eindelijk 2 klipspringers .

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ebel& Irma:
    11 januari 2014
    Hoi, We lezen nog steeds met heel veel plezier jullie reis verhalen. Pff Tjaard jij bent toch wel wat gewend met die zware klei :) Een beetje zand.....