kanotocht

21 januari 2014 - Swellendam, Zuid-Afrika

Vandaag naar het Goukamma Nature reserve gereden, ligt vlakbij Knysna. Daar konden we een kano huren voor 3,50 euro per dag. In Nederland al gauw 10 x zo duur.

Ongeveer 2 uur gekanood op de Goukammarivier, maar het viel een beetje tegen. De rivier was vrij breed en had weinig verrassends te bieden, wel 2 ijsvogels gezien. Bij Sedgefield aan zee koffie gedronken en doorgereden naar Mosselbaai. Dit is een grote stad aan een enorme baai, vroeger lieten de zeelui hier post achter. Dat pakten ze in waterdichte lappen en stopten het achter een rots aan de baai, ieder schip dat langskwam ging kijken of er post was voor een van de thuishavens. Na Mosselbaai moesten we nog 160 km en het was alweer 4 uur, dus even doorzetten op de N2. Onderweg weer genoten van de prachtige vergezichten. We zijn nu een nachtje in Swellendam.

1. Johanna/huub:
    22 januari 2014
    jullie maken een geweldige reis nog veel plezier de laatste dagen alweer.we zijn nieuws gierig naar fotos
  2. Karin van Hoorn:
    24 januari 2014
    De foto's zullen niet kunnen zeggen hoe mooi het hier is, vaak zou ik een soort panoramafoto willen maken, want je kunt met de camera maar zo'n klein stukje vastleggen.