knysna

20 januari 2014 - Knysna, Zuid-Afrika

We trekken steeds meer naar bewoond gebied. We zitten ook op de Garden route, een veel gereden deel van Zuid Afrika. Gisteren vertrokken vanaf Tsitsikamma, een stop bij Bloukrans hier is de hoogste bungyjump ter wereld van 217 meter. We zien er een paar van de brug springen, lijkt me niets. Later nemen we een afslag naar Nature Valley, dit blijkt een mooie rustige lagune bij zee te zijn, we wandelen er een stukje. In dit stukje kustgebied komen heel veel rivieren van de dichtbij gelegen bergen in zze uit, je hebt dus veel diepe ravijnen. Bij Plettenberg gaan we even lekker in zee zwemmen. De golven en de temperatuur van het water zijn geweldig. Dan  komen we in Knysna aan, een toeristisch stadje met allemaal winkeltjes en restaurants aan de haven, het zogenaamde Waterfront. Hier eten we een pizza en boeken een boottocht voor de volgende dag.

Vandaag een korte boottocht naar de overkant van deze grote lagune. Daar ligt het Featherbed Nature reserve. Het is wel wat toeristisch maar anders kom je dit gebied niet in. Met een Unimog met aanhangwagens worden we de berg opgereden. Vanaf boven wandelen we via een mooie route met veel uitzichtpunten weer naar beneden. Daar staat op een met bomen overdekt terras een lunch voor ons klaar. Het is meer een diner compleet met dessert. Dat wordt vanavond dan gewoon een broodje anders groeien we dicht. Even shoppen in Knysna en om half 7 rijden we nog even naar Brenton on Sea, ligt om de hoek. Hier wandelen we een uurtje langs het strand en genieten dan nog van een mooie zonsondergang.

1. Nienke:
    21 januari 2014
    Wat klinkt dat allemaal heerlijk en dan bedoel ik niet het eten. Veel plezier!

Liefs en groeten, Nienke
  2. Karin van Hoorn:
    24 januari 2014
    Nou Nienke ook het eten is heerlijk en de ontbijtjes zo mooi en goed verzorgd dat we er zelfs 2 keer een foto van hebben gemaakt.