heet!

22 januari 2014 - L' Agulhas, Zuid-Afrika

Zoals voorspeld is het vandaag echt heet. Al snel meten we 36 graden. We bezoeken het Drostdy museum, een klein openluchtmuseumpje in Swellendam. Dit oude stadje heeft nog het huis van de vroegertje drost= rechter. Je kunt goed zien dat men 200 jaar geleden toch aardig Europees woonde, in ieder geval de rijkere burger. Het is echt te warm om iets te doen, we willen ergens zwemmen maar dat blijkt pas te kunnen na een stuk wandelen, dat gaan we echt niet doen! We besluiten door te gaan naar ons volgende adres aan de kust in de hoop dat het daar koeler is. Al rijdende zien we de thermometer in de auto steeds een graad omlaag gaan en na 100 km zijn we op onze bestemming en ks de temperatuur 26 graden. Dat is een stuk prettiger. We slapen weer in een Nationaal park bij de plaats Agulhas. Weer 7 km hobbelen over een erg slecht onverhard pad, noemen ze hier een dirtroad. Maar we hebben wederom een schattig huisje met een grasdakkie( rietdak) en 100 meter van zee. We hebben gelukkig boodschappen ingeslagen om de komende 2 dagen zelf te koken, anders moeten we direct weer dat slechte pad af.

De tweede dag op deze plek worden we wakker en blijkt het een beetje geregend te hebben en het is wat dampig. Rond 10 uur wordt het helderder. We wandelen een route vanaf het huisje door de duinen en langs de kust. In de middag beklimmen we de vuurtoren, het waait ontzettend. We wandelen ook rond in het haventje van Struisbaai. In het ondiepe water zien we 2 enorme pijlstaartroggen. We eten een vers visje en maken wat foto's van de oude vissersbootjes die in de haven dobberen.

's Avonds nog even schelpen zoeken bij ons huisje, maar ik heb er al zoveel dus er moet ook wat achterblijven.