game drive

16 januari 2014 - Addo Elephant Park, Zuid-Afrika

Net terug van onze eerste game drive, dat is een tocht in een landrover met een ranger door een wildpark. De tocht begon om 3 uur , we zaten met 7 mensen in een open landrover en hobbelden door het park. We hebben van heel dichtbij dieren gezien, 2 neushoorns op 5 meter afstand, een leeuw op 10 meter , buffels, giraffen en de heel veel soorten bokken: springbokken, blesbokken, kudu, antilopen. Om 7 uur was er een maaltijd in een heel mooie halfopen accomodatie, verlicht met fakkels en een kampvuur. Toen terug in het donker naar de parkeerplaats,  met schijnwerpers werd er nog gezocht naar wild, we zagen alleen nog wat bokjes. Het was een geweldige belevenis, de dieren reageren helemaal niet op de auto's en gaan gewoon hun gangetje. Alleen de mannetjes neushoorn deed een schijnaanval op de auto, machogedrag volgens de ranger.

Vanmorgen hebben we gewandeld langs de Sunday river, die mondt uit in de Indische oceaan. Het was een beste tippel en ook best warm. We zagen enorm hoge zandduinen, je kunt er ook zandboarden. Na afloop bleek er een zwembadje op de(overigens lege)camping, daar lekker opgefrist.

Morgen vertrekken we naar een ander National park Tsitsikamma, waarschijnlijk hebben we daar geen wifi.

1. Ebel& Irma:
    17 januari 2014
    Hoi,
    Prachtig weer zo'n toch verliefd op Afrika inmiddels?
    groetjes Ebel&Irma
  2. Rob en Helga:
    17 januari 2014
    Wat een mooie reis zeg. Leuk om jullie verhalen te lezen.
    Na de neushoorn, leeuw en buffel nog maar 2 te gaan van "the big five". Zal dat nog lukken, ik zie dat jullie alweer snel naar de kust gaan.
    Groeten van ons.