naar de kust

17 januari 2014 - Stormsrivier, Zuid-Afrika

We rijden nog een rondje Addo olifantenpark, nou ja rondje....het duurt 2 uur. Dit park is 180.000 hectare groot! Wel 10 x zo groot als de gemeente de Marne. Na 5 minuten zien we al ee leeuw liggen slapen langs de weg. Dat is best bijzonder om die te zien, want het park bestaat vnl. uit bossages. Verder valt de opbrengst wat tegen, we zidn een hele grote schildpad 4 olifanten en in de verte allerlei bokken en zebra's. Vorige keer dus echt geluk gehad. Via Port Elisabeth, een grote stad met een enorme township rijden we op de N2 langs de kust. Bij Jeffrey 's Bay even naar het strand schelpjes zoeken. Dan shoppen bij een grote Billabong factory. Door naar Stormsrivier, hier is een parkeerplaats om foto's te kunnen nemen vanaf de brug over de kloof, doen wij natuurlijk ook. Dan komen we aan in Tsitsikamma National park, we hebben een Oceznette gehuurd, een tweepersoons huisje pal aan de kust. De golven slaan kapot op de rotsen en spatten meters omhoog. Iedreen die hier aankomt pakt onmiddelijk zij camera en is niet weg te slaan bij dit spectaculaire uitzicht. 's Avonds geven de golven licht, dit is een groenig fluoriserend licht, heel apart.